jueves, 13 de enero de 2011

Ahozkotasuna egungo zibermedioan

Testu hau Ahozkotasuna eta Multimedia diskurtsoa irakasgaiko 2. zeregina da:

             Bideoa gero eta garrantzi handiagoa hartzen doan garai honetan, ahozkotasunak bideoen edota oro har produktu multimedietan duen garrantzia ere goraka doa. Produktu bat ekoizten hasi aurretik erabakiak hartzen ditugu, konturatu gabe, automatikoki. Lanaren antolakuntzatik hasi eta ziberkazetariak berak gaiaren aukeraketa egin, horri kolpatu, produktua gauzatu eta zibermedioan kokatu arte luzatzen da katea. Zer egin nahi dugu? Norentzat? Non kokatzeko? Non zabaltzeko? Zer esateko? Zer lortzeko? Zer eragiteko?... Galdera guzti horien atzean beste milaka daude, eta horietan guztietan ahozkotasunak berebiziko garrantzia dauka. Produktua egiteko aukeratutako hizkuntza, gaiari buruzko dokumentazioa, baliabideak (eta horiekin jorratuko den hizkuntza eredua), kontakizun narratiboa eraiki (testua eraiki) eta lanaren hedapena. Atal guzti horietan aurretiaz ahozkotasuna ondo landuta edukitzea garrantzitsua da.
          Multimediatasunaren, elkarreraginkortasunaren eta hipertestualitatearen irizpideak beti aurrean edukita, ziberkazetariak ahozkotasuna ondo zehaztu behar du, prozesu osoan zehar. Eta esan bezala, prozesua goi-goitik hasten da.
         Gaur egun ezagutzen dugun lan egiteko moduarekin alderatuz (nik neuk ezagutu dudana behintzat), aurrera begira lana modu produktiboagoan egiteko sistema da hau. Ideiak argi edukita, produce once, publish everywhere. Sistema berria, non bideoak nagusi badira ere, testuak ondo zehazteak ezinbestekoa izaten jarraitzen duen, ahozkoa zein idatzizkoa izan. Testuinguratzea, testua bera egituratzea eta testuratzea egoki egin behar dira gerora produktuak ondo funtzionatzeko, edo behintzat, bide onetik joateko.

No hay comentarios:

Publicar un comentario